Vaassen, Gelderland – Fulltime

Tempress’ missie is om onze klanten in de halfgeleider-, MEMS-, photonics-, (zonne) energie-, life science- en coatingindustrie te helpen om geavanceerde materialen en devices te produceren met innovatieve ovenoplossingen. Tempress’ geschiedenis van meer dan 50 jaar ontwikkelen en produceren van diffusie- en depositieapparatuur getuigd van onze flexibiliteit, innovatievermogen, kwaliteit en toewijding. Onze technologie en producten hebben de halfgeleiderindustrie verder gebracht en we hebben meer dan 30 GW productiecapaciteit geïnstalleerd in diffusieovens voor de productie van zonnepanelen. Het hoofdkantoor van Tempress is gevestigd in Vaassen en samen met ons verkoop- en servicekantoor in China en onze agenten ondersteunen we onze klanten die zich over de hele wereld bevinden.

Jouw missie

Jij bent primair verantwoordelijk voor de technische ondersteuning aan klanten, agenten en Tempress Field Service Engineers (FSE). Je fungeert als schakel tussen de klant/buitendienst en het hoofdkantoor van Tempress om een goede voortgang van alle technische aftersales gerelateerde activiteiten te waarborgen.

Beschrijving van de functie

Je bent onderdeel van het team Customer Care. De functie van Technical Support Engineer
(TSE) is een multidisciplinaire functie waarin goed overzicht, structuur en
contact/samenwerking met zowel collega’s als klanten een grote rol speelt. Om jouw eigen
kennis en ervaring op peil te houden en de afdeling Field Service te ondersteunen zal je zelf af
en toe ook afreizen naar klanten.

Functietaken

  • Eerstelijns support (telefonisch, per e-mail en face-to-face) op het gebied van ingrepen aan bestaande machines en bij installaties van nieuwe machines/retrofits, voor alle technische vragen op mechanisch, elektrisch en software gebied
  • Probleemtype bepalen en gebruikersproblemen oplossen. Indien nodig doorverwijzen naar kennis-engineers van andere afdelingen binnen Tempress (applicatie/proces, software, mechanica, elektrisch, test engineers etc.)
  • Individuele ondersteuning bieden aan gebruikers (tips en tricks)
  • In overleg met afdeling Field Service plannen van klantbezoeken (TSE of FSE)  Prioriteren van de benodigde ondersteuning
  • Opvolgen van service rapporten (op basis van klant bezoeken door Field Service)
  • Van tijd tot tijd uitvoeren van machine- en retrofit installaties en service interventies
  • Klanten bezoeken voor het in kaart brengen van machinecondities, opties voor retrofits en onderhoud (aftersales), de algemene klantervaringen met Tempress machines en onze algehele service
  • Technische ondersteuning van de Customer Care afdeling bij het opstellen van offertes
  • Wekelijkse deelname aan het NCR-board en verbeterprojecten

Persoonlijke vaardigheden

  • Je kan goed samenwerken met- en in een team
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau met reeds opgedane ervaring in het gebied van de machinebouw. Ervaring in de Semiconductor industrie is een pré
  • Je bent gedreven, kwaliteitsbewust, nauwkeurig en structureel in je werk  Je bent goed in het analyseren van (technische) problemen en zoekt graag naar gedegen oplossingen
  • Je communiceert makkelijk en gedegen richting collega’s en klanten (veelal in het Engels)
  • Je weet je kennis goed over te brengen en toe te passen

Wij bieden

Een uitdagende baan met ontwikkelingsmogelijkheden binnen de machinebouw. Tempress is een professionele, sterk internationaal georiënteerde organisatie en biedt een informele, collegiale werksfeer met korte communicatielijnen. Daarbij krijg je een hoge mate van zelfstandigheid en vrijheid in de uitvoering van je functie. Bovendien bieden we:

Bovendien bieden we:

  • Goede primaire én secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO
  • 25 vakantie- en 13 ADV dagen
  • Pensioenregeling PMT
  • Flexibele werktijden
  • Hybride bedrijfscultuur
  • Werkkostenregeling
  • Laptop
  • Een sterk en gemotiveerd multidisciplinair team
  • Opleidingsbudget

Meer informatie en sollicitatie

Klaar voor een technische uitdaging? Ga vrijblijvend een kennismaking aan met een van ons en ontdek of dit profiel bij jou past.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sabine Tiemann via 06-55118060 of mailen naar werving@tempress.nl

Solliciteren kan via het formulier op deze pagina of mailen naar genoemde e-mail adres.